Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

«Хмарочос» розпочинає цикл статей-фоторепортажів з різних міст Європи. Ми показуємо та розказуємо, як в різних країнах Заходу реалізовані ідеї громадських просторів та вуличної навігації. Ідеї, які в Києві тільки почали знаходити своє місце.

Ми виступаємо не за сліпе копіювання чужого досвіду, але за його переосмислення та використання для того, щоб українська столиця нарешті стала красивим та комфортним для життя містом.

double

Розпочинаємо ми цикл з Гамбурга, міста на півночі Німеччини, яке вирісло навколо затоки і є нині одним з найбільших портів Європи, а також найбагатшим містом країни. Гамбург був визнаний найзеленішим у Європі у 2011 році, у тому числі за сталий підзід у побудові нового району Хафенсіті на місці колишньої промзони. Керівництво міста підтримує приватні та громадські ініціативи з озеленення та екологічної забудови. Також у Гамбурзі існує сильна урбан-спільнота, яка захищає права жителів, не даючи інвесторам перетворити одне з найбагатших міст Європи у одне з найдорожчих.

Але вдається їй не все. У новому районі Хафенсіті, у який було вкладено біьше 10 мільярдів євро, ціни на житло такі високі, що будинки досі стоять напівпорожніми. А будівля університету, що знаходиться неподалік, не є центром життя студентів, так як навколо нема недорогих закладів, теж через високу ренту. Тож молодь їздить сюди тільки вчитись, а вільний час вони проводять у старому портовому районі.

Тротуари та громадські простори

У плануванні багатьох європейських міст закладено дві основні ідеї: універсальний дизайн та пішоходоцентризм. Гамбург, зокрема, має бути комфортним для всіх, але на першому місці – пішоходи та люди за обмеженою мобільністю. Тому тут відділяють широкі тротуари від проїжджої частини болардами, роблять зручні з’їзди для візків, різними методами зменшують швидкість автівок у місті, всі смітники та кнопки виклику світлофору роблять на рівні, зручному для людей на візках.

[metaslider id=3358]

Вуличні меблі

Дизайн вуличних меблів відштовхується від того, що ці об’єкти мають бути довговічними, безпечними, комфортними та відповідати архітектурі і стилю району, міста.

[metaslider id=3374]

Навігація

Вулична навігація є таким само важливим елементом міського простору, як і, скажімо, наявність світлофорів. Щоб оптимізувати потоки пішоходів, щоб зменшити витрати їх часу на пошук потрібного об’єкту, скрізь у Гамбурзі встановлені зрозумілі вказівники. У кожного виду транспорту є своя емблема, і використовується вона по всій Німеччині: U – це підземка, S – міська електричка, H – зупинка автобусу чи трамваю. У підземних переходах про напрямок руху до того чи іншого виходу згадується кожні 20 метрів. Тож людина має значно менше шансів заблукати, зупинитися посеред дороги і заважати іншим.

[metaslider id=3384]

Вивіски та реклама

Повага до жителя чи гостя міста та акуратність – ось що бачить кожен у Гамбурзі, коли бачить вивіску чи рекламу. Тут все підкорюється єдиному стилю. Немає жодних яскравих вивісок на старій забудові з гігантськими літерами. Політична реклама не висить на білбордах та не клеїться на стовпи ліхтарів. Вона акуратно стоїть на травичці у вигляді невеликих ширм, зроблених з дерева. Або підвішена на стовп, але одна, а не п’ятнадцять. Боротьба з візуальним сміттям – задача будь-якого керівництва міста, яке себе з цим містом асоціює.

[metaslider id=3392]

Усі фото: Дмитро Сергієнко. Заставка: flickr-юзер: stereotyp-0815

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 247 днів. За цей час ми опублікували 23275 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button