Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 275 днів. За цей час ми опублікували 23472 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

22 червня були подані пропозиції по тендеру на закупівлю семи трамвайних вагонів для Києва (30 метрів). Орієнтовна сума закупівлі, встановлена Департаментом транспортної інфраструктури становить 240 мільйонів гривень. Пропозиції подали три учасники: ПАО «Крюківський вагонобудівний завод» — 247 мільйонів гривень, корпорація «Електрон» — 183 мільйони гривень, підприємство «Татра-Юг» — 181 мільйон гривень.

Тендерний комітет має підготувати висновок протягом місяця. Вагони за умовами тендеру мають бути поставлені до кінця 2015 року. Технічні деталі пропозицій не розголошуються.

Тендер оголошено на закупівлю «трамвайних вагонів пасажирських самохідних з низьким рівнем підлоги». Але активісти, представники громадських організацій та транспортні експерти наголошують, що в умовах конкурсу були нечітко прописані умови, що може сприяти закупівлі не найкращих для пасажирів трамваїв.

Зокрема, Андрій Косецький, співкоординатор Урбанради Києва, наголошує, що:

«Низька підлога — надто широке поняття. В умовах конкурсу написано, що частка низької підлоги може бути від 35% до 100% . Що ж таке рівень низької підлоги 35% в українських реаліях? Це означає, що в салоні трамваю будеть декілька величезних перепадів висоти в три сходинки. По суті, низькопідлоговою є тільки частина трамваю біля входу.

11247512_10204131174388878_2481342892793748335_n

 

Різниця між 35%, 70% та 100% низької підлоги у трамваях

Фактично ми маємо конструкцію, подібну до корита, вбудованого вглиб салону. Як пасажирам переміщатися по такому салону, та як почуває себе всередині мама з дитячим візочком чи людина на інвалідному візку, годі навіть уявити.  

Такі моделі зазвичай більш дешеві через ходову старого покоління, витоки якої сягать 30-х років. Саме завдяки такому моделюванню салон трамвая більше трясе під час руху.

Основна проблема тендеру в тому, що замовник прописав в тендерному завданні широкий діапазон для % низької підлоги, що дозволяє подавати на тендер дуже різні моделі трамваїв. Також прописаний єдиний критерій оцінки пропозиції – лише ціна. Хто запропонував нижче ціну, той і переміг. Ця помилка стала очевидною, коли вартість трамваїв з 35% підлоги від Татра-Юг виявилась практично такою ж як 100% нізькопідлогових трамваїв Електрон».

трамвай

 

Зліва Татра-Юг К-1, а справа “Електрон” T5l64

Підприємство  «Татра-Юг» виробляє трамвайні вагони типу К-1 та К-1М8 на базі ходової, яка дозволяє отримати лише 35% низької підлоги, у той час, як корпорація «Електрон» виготовляє вагони з 100% низькою підлогою. У тендерному завданні рівень підлоги був прописаний у широкому діапазоні 35-100%. Таким чином, виробники вказали майже однакову ціну за дуже різні трамваї. У тендерній документації прописано, що єдиним критерієм оцінки пропозиції є ціна. Якщо б були вказані інші параметри, наприклад, відсоток низької підлоги, склалася б інша ситуація.

Таким чином, існує висока вірогідність того, що Департамент транспортної інфраструктури просто купить найдешевші трамваї з запропонованих, адже має це зробити за умовами тендеру. Якщо так станеться, то Київ отримає замість трамваїв з низькою підлогою оновлені старі вагони чеської фірми Татра, зчеплені “гармошкою” та зі східцями всередині салону.

Крім того, до організаторів конкурсу зверталися представники Всеукраїнського громадського об’єднання «Національна асамблея інвалідів» з проханням підвищити вимоги до рівня підлоги для трамваїв, що закуповуються згідно тендеру. Доступні травмаї важливі як для людей з обмеженою мобільністю, так і для батьків з дитячими візочками, літніх людей, пасажирів з важкими сумками, й усіх, хто цінує свій час та зручність. Адже низька підлога зменшує час висадки та посадки, що збільшує маршрутну швидкість.

Термін експлуатації трамваїв більше ніж для інших видів транспорту (автобус, тролейбус), в середньому він становить 15-20 років. Чи є сенс зараз, у 2015 році купувати морально застарілу техніку, щоб знову оновлювати її за декілька років?

Читайте також: Коротка історія київського трамваю

Автори: Христина Морозова, Андрій Косецький, Юлія Салій, Тарас Кайдан

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button